Detekce odberu/zapnuteho PC?

Richard Kaliciak hw.kaliciak@stonline.sk
Čtvrtek Červenec 23 13:54:15 CEST 2009

Dobry den,

myslite prosim na to, ze sa jedna o prudovy transformator, to znamena,
ze sekundar nema ist na prazdno.
Vyskusajte to takto:

1. vodic od ziarovky staci raz pretiahnut cez toroid, mate prevod 1:15.

2.a na sekundar pripojit diodovy mostik a zan priamo LEDku. Pri 60W
ziarovke bude svietit naplno: Iled = 60W/230V/15 = 17,4mA. Pre väscie
vykony dajte k ledke paralelne odpor alebo iny toroid. Namiesto LED tam
moze byt aj napr.  optoclen.

2.b na sekundar dajte odpor, napr. 1 Ohm a zan detektor, pripadne
usmernovac s operakom a komparator.

Richard Kaliciak