Automaticke pretypovani u AVR-GCC

Josef Stengl ok1ced@nagano.cz
Čtvrtek Červenec 23 13:30:58 CEST 2009

Jan Waclawek wrote:

> Hm, a naco by bol taky sw v mikroKONTROLERI dobry?

Byla řeč o přenositenosti kodu, ne aplikace. aplikace se můře zkládat z
HW závislé a nezávislé části kodu.
Dobrá vy mohla být ta část nezávislá na HW. Tu v ASM neuděláte. Ne mezi
architekturami. Moc jsem toho sice v asm neviděl a vemi pochybuji že to
někdy uvidím.

Počítání crc, sha, md4 (zrovna CRC a MD4 jsem používal i na té 51'. Bylo
nutno trošku zpřeházet pořadí lokálních proměnných, on keil je na to
citlivý - mělo to vliv na optimalizaci, ale i pak by to bylo
přenositelné), různé matematické operace jako výpočty potřených úhlů,
zpracovaní signálů (někdy je digitální filtr tak jednoduchý, že na to
není potřeba ani FPGA, ani DSP ale stačí dokonce i univerzální procesor,
když už ho v aplikaci používáte), a tak podobně. Vlastně mě nenapadají
jiné než matematické knihovny, možná někdo použil i něco jiného.

Já vím, že vy sám, já vím, ale mě se to nechtělo všechno dělat znova,
nejsem v matematicce nic extra. A nebyl čas, ten nikdy není, zatím
nejsem po smrti :-).

> Neviem co je ALFY, ale ano: slusne napisana aplikacia sa da preniest rovnako lahko z asm do asm ako z C do C.
> Samozrejmym predpokladom je ovladanie asembleru a architektury zdroja aj ciela.

omluvám se, špatný přepis. Alpha.
Zde třeba.
http://www.cs.hut.fi/~cessu/compilers/alpha-intro.html

Měl na mysli jak jednoduše přepíšete assembler z RISC architektury na
CISC a naopak. Dokud mě to nedokážte, tak si váš výrok dovolím považovat
za ... značne problematický. Je to jako psát to znova a nelze
nepovažovat za přenosný kod.

Ehm. Jestli správně chápu vaši poslední větu, tak máte na mysli
přepisovatelnost? To pak ano, ale tento termín není stejný jak
přenositelnost. Dalo by se říci že je tam zcela fundamentální významový
rozdíl.
No nic, už se mi to zkompilovalo (pro informaci architektura V850e,
jazykem gcc - mimochodem také RISC) tak já musím zase pracovat.

ced