chyba busy na SDkarte

j s jarin.hw@gmail.com
Úterý Červenec 21 10:35:00 CEST 2009

Neviem, ci to moze mat nieco spolocne s Vasim problemom, ale raz som
sa stretol s jednou zahadnostou u SD karty - vsetko bezalo v poriadku,
az kym sa nezacali citat data z druhej polovice karty, bola to 1GB
karta, teda na prvych 512M vsetko fungovalo ako malo, ale na zvysnych
512MB nie a prenos bol nespolahlivy alebo sa zakusol uplne.
Pricinou boli poklesy v napajacej vetve, pretoze napajanie (3V) SD
karty bolo spinane cez FET a akosi som podcenil prudovy odber v
spickach a napatie klesalo na Rdson toho FETu pod uroven, ktora sa
karte pacila a preto prestavala pracovat. Zaujimave bolo, ze prvych
512MB karty sa takto nespravalo, evidentne tam boli dva alebo viacere
FLASH kusy a jeden z nich mal parametre trochu ine ako ostatne, co s
mojim hranicnym navrhom HW sposobilo tuto inak velmi tazko hladatelnu
chybu. Kondenzator 100nF keramika plus 15uF tantal priamo na napajcich
pinoch konektora karty nepomahal, bolo treba vymenit ten tranzistor za
vhodnejsi typ.

Takze skuste si pozriet, ako sa sprava napajacia linka, niektore SD
karty si zvyknu impulzne potiahnut dost slusny prud.

J.S.