RE: LED osvetleni? - převod jednotek

d.petr d.petr@post.cz
Pondělí Červenec 20 12:03:16 CEST 2009

> Od: Jan Hovorka <OK1CJH@seznam.cz>
> vyšlo mi to nějakých chabých 8,36 lm/W a celé světlo cca 42 lm.
> začínám mít pocit, že jsem měl použít žárovku :-)

42 lm je tak asi 4W žárovka, že? No ... ale zas ti v tom určitě nikdy neprasklo vlákno. A taky jsi z toho měl radost, což je dost pádný důvod pro LED. :-)

Kdysi jsem si taky dal do světla místo žárovky LED, ale jednu 1W (je tam dosud). Jenže čím doma najitým srazit napětí ze 4 baterek? No odporem. Takže zhruba 1 W LED, 1 W odpor. :-) Ale lepší, než žárovka, to bylo; žralo to přece jen méně a zdá se mi, že i při vybitějších baterkách pořád jakž takž svítí, žárovka už jen mžourala.

PM