Re: Re: OT: MagLevCar - takovej skoro páteční nápad

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Pátek Červenec 17 13:03:31 CEST 2009

Hledejte "magnetic bearing" a "momentum wheel" nebo "reaction wheel" a je to použito pro "3 axis stabilization" satelitů.
Někde jsem viděl fotky, ale už to nemůžu najít.
Jinak obecně o magnetických ložiskách na Wikipedii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_bearing
Vzpomínám si matně, že jeden můj kolega z bývalé práce dělal na magnetická ložiska dizertačku.

Vojta Bubník