OT: MagLevCar - takovej skoro páteční nápad

Tomáš Vymětal vymetalt@gmail.com
Pátek Červenec 17 00:04:40 CEST 2009


Tak byl to jen nápad na bastlení, papírování není třeba řešit, když není 
ani prototyp. Co se týče prostoru, tak je právě otázka jak jej řešit, 
představoval bych si cívky uzavřené pravděpodobně v nějaké měnitelném a 
tvrzeném plastu, tak aby v případě kontaktu s diskem nedošlo k úplné 
destrukci, ale jen "opotřebení". Disk by musel být pravděpodobně fixován 
i bočními cívkami, případně mě napadá, že by byly na střídačku zhruba s 
15-30° vychýlením z obou stran. Mezera mezi cívkami a vlastním diskem co 
největší (právě kvůli schopnosti pérování), ale právě tady by to chtělo 
nějaké výpočty, kde je to ještě "udržitelný" stav a případně i praktické 
zkoušky na českých tankodromech. Ona je hlavně otázka, jak se ty cívky a 
hlavně s jakým magnetem budou chovat, pokud na ně jedním směrem bude 
tlačit zhruba 300 kilo.




Honza napsal(a):
> Jako napad to je ,,zajimave``, ale neumim si uplne predstavit,
>  co se stane kdyz vjedete do diry v silnici a jeste pri tom budete
>  rezat zatacku... :)
> 
> Velka nevyhota permanentnich magnetu je, ze se stavajicimi
> materialy nikdy nedosahnete potrebne hodnoty indukce, 
> precejen budete muset mit mezi rotorem a statorem nejakou tu
> vzduchovou mezeru, aby se to pri prejezdu nerovnosti netrelo o 
> sebe a sily pusobici na tunove auto pri pohybu po ceskych silnicich 
> nebudou uplne male.
> 
> Posledni problem bude s certifikaci, precejen je to zarizeni primo 
> ovlivnujici zivot posadky...
> 
> H.
> 
>> ------------ Původní zpráva ------------
>> Od: Tomáš Vymětal <vymetalt@gmail.com>
>> Předmět: OT: MagLevCar - takovej skoro páteční nápad
>> Datum: 16.7.2009 14:00:36
>> ----------------------------------------
>> Při odpoledni jsem dostal jakýsi záchvat geniality (nebo spíš blbosti) a 
>> přemýšlím, že bych se pustil do realizace. Šlo by o vytvoření klasické 
>> pneumatiky s diskem, které by bylo k autu připevněno bezkontaktně. Disk 
>> by musel být permanentně zmagnetizován (pravděpodobně s více než dvěma 
>> póly), náhon by pak tvořily cívky. Na první zamyšlení mne napadají 
>> problémy jako:
>>
>> - Tření s vozovkou zůstává, odstraněním ložisek a dalších mechanických 
>> dílů se "pouze" odstraní problém mazání, odstraní se hlučnost a 
>> nepohodlí kvůli kontaktu s vozovkou
>> - Je třeba vyřešit diferenciál softwarově, což ale u elektromobilů s 
>> motorem na každém kole stejně už musí být, takže asi nebude problém
>> - Vyosení ... tady mě napadá jen dát dolů víc cívek, případně horní 
>> nebudit naplno
>> - Problém odběru .. todle nedokážu vůbec spočítat, ale i menší railguny 
>> používají poměrně velké kondenzátory
>> - Parkování, tady by asi musel mít disk i na vnitřní straně nějakou 
>> vycpávku, která by umožňovala celý vehikl na kolo posadit
>> - Téměř konstantní spotřeba i při stání a na "neutrál"
>>
>> Pro použití v automobilismu to zrovna nevidím, ale pro modeláře už by to 
>> mohlo být zajímavější. Co vy na to? :)




Další informace o konferenci Hw-list