OT: MagLevCar - takovej skoro páteční nápad

Tomáš Vymětal vymetalt@gmail.com
Čtvrtek Červenec 16 21:09:54 CEST 2009


Jak by se to dalo vygooglit? Sice v družici asi nebude takovej problém s 
gravitací, nicméně jako odrazovej můstek by se to snad použít dalo. :)



Vojtěch Bubník napsal(a):
> Používá se to v gyroskopech na družicích. Přece jen vyměnit ložisko v gyru je dost problém, čehož důkaz je Hubble teleskop.
> Vojta Bubník
> 
>> ------------ Původní zpráva ------------
>> Od: Tomáš Vymětal <vymetalt@gmail.com>
>> Předmět: OT: MagLevCar - takovej skoro páteční nápad
>> Datum: 16.7.2009 14:00:35
>> ----------------------------------------
>> Při odpoledni jsem dostal jakýsi záchvat geniality (nebo spíš blbosti) a 
>> přemýšlím, že bych se pustil do realizace. Šlo by o vytvoření klasické 
>> pneumatiky s diskem, které by bylo k autu připevněno bezkontaktně. Disk 
>> by musel být permanentně zmagnetizován (pravděpodobně s více než dvěma 
>> póly), náhon by pak tvořily cívky. Na první zamyšlení mne napadají 
>> problémy jako:
>>
>> - Tření s vozovkou zůstává, odstraněním ložisek a dalších mechanických 
>> dílů se "pouze" odstraní problém mazání, odstraní se hlučnost a 
>> nepohodlí kvůli kontaktu s vozovkou
>> - Je třeba vyřešit diferenciál softwarově, což ale u elektromobilů s 
>> motorem na každém kole stejně už musí být, takže asi nebude problém
>> - Vyosení ... tady mě napadá jen dát dolů víc cívek, případně horní 
>> nebudit naplno
>> - Problém odběru .. todle nedokážu vůbec spočítat, ale i menší railguny 
>> používají poměrně velké kondenzátory
>> - Parkování, tady by asi musel mít disk i na vnitřní straně nějakou 
>> vycpávku, která by umožňovala celý vehikl na kolo posadit
>> - Téměř konstantní spotřeba i při stání a na "neutrál"
>>
>> Pro použití v automobilismu to zrovna nevidím, ale pro modeláře už by to 
>> mohlo být zajímavější. Co vy na to? :)




Další informace o konferenci Hw-list