OT: MagLevCar - takovej skoro páteční nápad

Tomáš Vymětal vymetalt@gmail.com
Čtvrtek Červenec 16 13:59:35 CEST 2009

Při odpoledni jsem dostal jakýsi záchvat geniality (nebo spíš blbosti) a
přemýšlím, že bych se pustil do realizace. Šlo by o vytvoření klasické
pneumatiky s diskem, které by bylo k autu připevněno bezkontaktně. Disk
by musel být permanentně zmagnetizován (pravděpodobně s více než dvěma
póly), náhon by pak tvořily cívky. Na první zamyšlení mne napadají
problémy jako:

- Tření s vozovkou zůstává, odstraněním ložisek a dalších mechanických
dílů se "pouze" odstraní problém mazání, odstraní se hlučnost a
nepohodlí kvůli kontaktu s vozovkou
- Je třeba vyřešit diferenciál softwarově, což ale u elektromobilů s
motorem na každém kole stejně už musí být, takže asi nebude problém
- Vyosení ... tady mě napadá jen dát dolů víc cívek, případně horní
nebudit naplno
- Problém odběru .. todle nedokážu vůbec spočítat, ale i menší railguny
používají poměrně velké kondenzátory
- Parkování, tady by asi musel mít disk i na vnitřní straně nějakou
vycpávku, která by umožňovala celý vehikl na kolo posadit
- Téměř konstantní spotřeba i při stání a na "neutrál"

Pro použití v automobilismu to zrovna nevidím, ale pro modeláře už by to
mohlo být zajímavější. Co vy na to? :)