Regulator otacek spalovaciho motoru

Koder Petr Koder.Petr@azd.cz
Středa Červenec 15 10:07:17 CEST 2009

Rizeni karburatoru elektronicky u elektrocentraly bude asi tezko dost rychle. Uvazoval bych o regulaci na elektricke strane generatoru nebo při zvýšeni otacek vypinat zapalovani. Nespáleného paliva by nebylo moc, protože prechodu bude (snad) malo.

U sekacky byva rizeni otacek reseno tak, ze je klapka ovladajici karburátor vychylovana proudem vzduchu od ventilatoru setrvačníku. Tedy mechanicka vazba. Pokud regulace funguje, je relativne rychla s spolehliva. Zvýšeni setrvačných hmot samozrejme jen pomuze. Pokud motor nemá dostatečný tocivy moment pro udrzeni otacek při zatizeni, regulace zasahující az po zatizeni prakticky nepomuze. Chce to zrejme motor roztocit predem. Nemate ale problem se serizenim karburatoru (odezva motoru na prechod).

Akcni cleny bych pro bastl volil asi z autovrakoviste. Ovladani karburatoru zvladne hrave servo od ASR. Elegantni je také vyuziti podtlakových akčních clenu z ERG + tamtez pouzity el. ventil. V autech se podtlak od motoru vyuziva i na ovladani "vzduchotechniky" a vsemoznych akčních clenu je tedy hromada.

Petr