mereni energii v rodinnem domku

Milan Lysa Milan.Lysa@progeo.cz
Úterý Červenec 14 09:39:32 CEST 2009

To že by kotel topil pořád (třeba jen na minimální výkon) a byly zavřené všechny topení by se stát nemělo.
Alespoň jedno topení má být otevřené, bez termohlavic, aby byl zajištěn průtok vody topným okruhem.
Snad si dobře vzpomínám, že to byla hlavice v místnosti s termostatem.
Pokud uzavření okruhu nehrozí, kotel bude snižovat výkon až k vypnutí, podle toho jak teplá voda se vrací.

Pokud máte termostat v teplé místnosti (kterou vyhřeje třeba slunce) a kotel nespíná vůbec, tak si přesunutím pomůžete. Studenou místnost to vytopí, postupně se sníží výkon a nakonec kotel vypne. A v ostatních místnostech předtím topení zavřou termohlavice.

Termostat máte dražší verzi, spojený s kotlem po "sběrnici", takže nedělá jen zapnuto/vypnuto?

Milan Lysa