[OT] Nikon D5000 + 18-55 VR ?

Petr Hronek trit@atlas.cz
Neděle Červenec 12 12:20:21 CEST 2009

>Co se tyka objektivu 2.8... Nejak nevidim zadnou jinou alternativu nez
>ze doporucjete sklo tak za 30k z druhe ruky. 3rd vyrobci nedelaji
>stabilizaci (az na vyjimky a ne u tecto rozsahu) a cokoliv od Nikonu s
>2.8 je tech 30k a vys (hodne).

Ach jo...
Možná jsem se upsal, ale myslím si, že jsem nepsal že musí být od Nikonu...
Tamron 70-200/2,8  cca 17.000
Sigma 70-200/2,8 cca 19.000
Není to top, ale určitě lepší než dlohý seťák
Když beru telekonvertor cca 6 - 12.000 a to sklo řekněme 9.000 pak ten
rozdíl není tolik propastný. Navíc tahle skla měla docela pochvalné recenze.
Pokud to chcete na "domácí" focení volil bych 18-200 jak tu někdo psal.

>Svetelnost 2.8 je fajn ale jen na specificke veci - jinak je to dost
>modni zalezitost. Krajinky na 2.8 nikdy nefotite, makro take ne, rodinne
>oslavy take ne, takze maximalne na portrety a nebo jsou prinosne na
>sklech typu 70-200. Jinak je to uplne zbytecne.

Co člověk to jiný názor. 2.8 mi pomůže fotit bez blesku tam kde by rušil,
stejně tak mi dává menší hloubku ostrosti a plastičtější záběry. 2.8
používám i u svateb chci li zdůraznit prostor - mám ostrou nevěstu s
ženichem,
ale páry před a za nimi jsou lehce neostré - je pravda, že se to dnes už moc
nevidí mnoho "fotografů" s hloubkou ostrosti nepracuje - výsledkem je snímek
ostrý v celé ploše a odpovídajícím způsobem "plochý". Nicméně stejného
výsledku lze dosáhnout i se sklem 2.8 ale nikdy naopak.

Petr Hk

  Osobně bych pro tato skla telekonvertor

__________ Informace od ESET Smart Security, verze databaze 4233 (20090711)