[OT] Nikon D5000 + 18-55 VR ?

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Neděle Červenec 12 09:52:37 CEST 2009

j.Krajinka@seznam.cz napsal(a):
> Ja z tech objektivu take nepadam na usta, svetelnost 3.5-5.6 mi pride
> docela triskni, ale NIKON 70-200/2,8 G ED AF-S VR stoji u fotoskoda
> 60 k Kc a i v USA atakuje 40k Kc a preci jen "odcamcat pocamcat"

Tristni vuci cemu? Vuci EVF ultrazoomum?

> Pokud bych sel do D90 + NIKON 18-200/3,5-5,6 G AF-S DX VR II + 16GB
> karta, stativ, brasna tak jsem lehce pres 30 k Kc a abych jeste
> investoval do blesku, porad si neskrtnu s makrem.  Na dovolene se
> stavam soumarem vlekoucim 3-4 kg a ono se to docela pronese, kdyz se
> treba uprostred pouste jako magor skrabete na 2000m vysoky kopec :-).

Podle toho co pisete to vypada, ze nevite co chcete. Chcete svetelne
objektivy, ktere by mely vazit nejlepe 10dkg a vesly se do kapsy od
kosile a nejlepe aby to byl 18-400 objektiv co umi makro a stal tak do
15kKc. :-(

> Pro Nikony dela optiku i Sigma, predpokladam, ale ze jejich objektivy
> nemaji stabilizaci? Po jakem blesku se poohlednout?

Pro Nikona dela optiku Sigma, Tamron a treba i Tokina. Sigma u nekterych
skel dela stabilizaci - maji v nazvu OS. Makrac si klidne kupte od
Tamrona 90/2.8 nebo Sigmu 105/2.8 z druhe ruky budou kolem - je treba
mit ale na tele nahon AF. Nicmene u makra stejne vsechno ostrim rucne.
Takze AF se tyka jen pri pouziti jako portretaku - na to je lepsi ta
90mm 105 uz je dlouhe.
Blesk asi jedine original, ale bez problemu funguje i Metz - ja mam ten
58 AF-1 coz je nejvyssi model - jen me trochu zklamala "nemecka kvalita"
co se tyka provedeni. :-(

> Ach jo proc jsou ty objektivy tak silene predrazene, zvlaste kdyz
> podle dpreview to az takovy zazrak neni :-)
> http://www.dpreview.com/lensreviews/nikon_18-200_3p5-5p6_vr_afs_n15/

Predrazene? Ja bych take uvital kdyby byly za polovic, ALE na rozdil od
tel, ktere jsou dnes naprosto spotrebka, tak kvalitni drahy objektiv vam
vydrzi 10-15 let a porad to bude fotit jak za mlada. Mam tady na D300
pres redukci stary Pentacon 135/2.8 lezou z neho krasne fotky, pritom je
to 25 let stare sklo. Nikomu neprijde divne dat za televizi 30-60k s
tim, ze vi, ze si za 6 let nejspis koupi zase jinou. Vzhledem k cenam a
inflaci se ty skla vicemene zhodnocuji. Kdyz jsem prechazel z
Minolty/Sony tak jsem vetsinu objektivu kupovanych z druhe ruky prodaval
draz nebo stejne jako jsem kupoval.
Co se tyka ruznych testu - budte uplne v klidu - to nema s vlastnim
focenim nic spolecneho - zvlast u walkaround skla jako je 18-200. Jinak
pokud budete pozivat nikonacky SW tak ten podle exifu dela v PC korekce
nekterych optickych vad jako napr. CA.

Jeste poznamka - u delsich ohnisek pokud chcete jit po kvalite tak asi
jedine original skla - uz jsem si to nekolikrat overil, ze v telatech
proste ekvivalent neexistuje.
U sirokace lze vetsinou najit nekolik ruznych nahrad vyrazne levnejsi a
nekdy i vyrazne lepsi.

RV

__________ Informace od ESET Smart Security, verze databaze 4235 (20090711) __________

http://www.eset.cz