[OT] Nikon D5000 + 18-55 VR ?

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Sobota Červenec 11 07:36:00 CEST 2009

Zdravim,

pokud uvazujete o 18-55 a 55-200 tak to si bez vahani kupte jeden
objektiv 18-200. Prechazel jsem v kvetnu ze Sony A700 (i presto, ze jsem
k tomu mel slusnou vyubavicku) na Nikona D300 a abych mel vubec cim
fotit nez vyberu pevna skla tak jsem sahnul po 18-200.
Uz na A700 jsem premyslel o walkaround skle, ale vzhledem k slusne
vybave jsem do toho nechtel vrazet prachy. Ted s nim fotim od toho
kvetna i to na co neni uplne idealni, ale na bezne foceni kdy jdu nekam
a potrebuji nafotit vsechno je to uplne skvele sklo. Da se s nim fotit i
pomerne slusne na blizko - v celem rozsahu ostri od 50cm.
Samozrejme je to kompromis, ale pokud to budete srovnavat s tou 828ckou
tak rikam - rovnou na to zapomente - to proste srovnavat nejde. Navic s
jednim sklem nebudete resit cisteni cipu.

Predsadky vubec nereste - jsou to vyhozene prachy - maximalne
mezikrouzky nebo teleconvertor, ale to je vsechno pouzitelne jen u skel
se svetelnosti tak do F4.

Nemam zadne zkusenosti s D5000, ale obecne pokud bude za nejakou smesnou
cenu klidne si to low-endove telo kupte - bude to sice plastak, ale
fotit to bude proti tomu na co jste zvykly skvele a pokud to uznate, ze
vas to bavi tak si pak kupte neco lepsiho.

Za usetreny penize za telo, predsadky a druhy objektiv si kupte poradnej
blesk s vyklopnou hlavou at muzete fotit v interierech - ten zrejme
vyuzijete lepe.

Osobne jsem ted kupoval jeste AF-S 300/4 IF-ED a je to neuveritelne sklo
za jeste zaplatitelne penize - to jen tip kdybyste chtel neco kolem
300mm - rozhodne se vyhnete zoomum 70-300 od kohokoliv - jsou to
vyhozene penize a mezi 200-300mm se da nazoomovat vetsinou nohama.

Tady mate nejak fota s 18-200 (ale na D300):
http://www.cncnet.info/galery/armada/zundapp.jpg
http://www.cncnet.info/galery/Krajinky/chalupska_slat.jpg - panorama na 18mm
http://www.cncnet.info/galery/balony/nahrivani.jpg take 18mm
http://www.cncnet.info/galery/fauna/cmelak.jpg
http://www.cncnet.info/galery/fauna/spacek3.jpg na 200mm
http://www.cncnet.info/galery/koncerty/Strihavka%20na%20Hamru/2009-06-12_strihavka_hamr.jpg

vetsinou tam mate EXIF tak se kouknete s jakym nastavenim jsem to fotil,
ale je to D300

Kamarada co si chtel koupit dalsi EVF jsem premluvil na DSLR Sony A200 a
ted mi vzdycky rika, ze nechape jak se mu mohly ty fotky driv libit.

Ale leze to do penez kdyz se chytnete drapkem...

Radek Vicek

__________ Informace od ESET Smart Security, verze databaze 4233 (20090711) __________

http://www.eset.cz