AAA Eneloop + nabijecka?

Rollfree rollfree@volny.cz
Sobota Červenec 11 00:07:22 CEST 2009

Nemaji rady velky odber. Ale jinak jsou fajn.

Nejstarsi mam nekdy z doby, kdy se to zacalo bezne prodavat v GM,
odhadem tak 10 let nebo neco vic. Az na asi 10% odpad vsechny
jedou (mam jich v prozovu celkem asi 25 ks). Protoze kapacitu
nevyuzivam na max, tak ubytek kapacity nepoznam.

Mam je v hodinach, dalkovych ovladanich a jako CMOS backup. Vsude
(i jako ten backup) jsou dobijene narazove, nikoli trvale pod napetim.

Abych na to nezapominal, tak 2x do roka delam "velkou nabijeci akci".
Aby se to dobre pamatovalo, tak vzdy pri prechodu CET <-> CEST,
kdy stejne aspon nektere z hodin stejne musim vzit do ruky.
Tento rezim jim evidentne svedci.

rollfree

************************************

----- Původní zpráva -----
Od: "Vláďa Anděl" <vaelektronik@vaelektronik.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Odesláno: 10. července 2009 23:34
Předmět: Re: AAA Eneloop + nabijecka?

Kdysi jsem je dával do zařízení jako zálohovací (odběr cca 1 mA) s tím že
udržované na konstantním napětí vydrží aspoň těch 5 let. Za 3 roky byly
vyteklé. I když pak se mi ten člověk přiznal že si je občas dával do foťáku.
Teď tam snad mají obyč. alkalické a taky to funguje. Ta nabíjecí alkalika má
málo cyklů, s každým syklem dost ubývá kapacita. Ideální do něčeho co má
malý odběr a dá se to průběžně dobíjet třeba fotovoltaikou.
Anděl