ot: ochrana proti hluku s komunikatorem

Richard Balogh balogh@elf.stuba.sk
Pátek Červenec 10 12:10:43 CEST 2009

Zdravim,

 > nevite prosim jestli existuje tohle:
 > http://uk.farnell.com/jsp/search/productdetail.jsp
 >
 > a ma to v sobe zabudovane sluchatka + mikrofon tak, aby se tim dalo
 > domlouvat s kolegou kdyz jsme nekde v hlucnem prostredi?

preposielam informaciu od kamarata, ktory vyvija nieco podobne s
aktivnym tlmenim hluku:

otazkou je ake frekevencne spektrum hluku (ake frekvencie su dominantne)
a aky typ hluku to je = nahodny alebo sinusovy (z motorov). Takisto
hladina zvuku je dolezita.

Nase sucasne predavane sluchatka by ho uspokojili asi len v pripade ze
ide o hluk motora, ak ide o ine hluky nahodne z roznych strojov, stavby
... tak by mu moc nepomohli. Ak chce moze si pozriet ale pre jeho
vyuzitie asi vhodne nebudu, a asi najde u inych firiem aj lacnejsie
riesenie:

Moje sluchatka:
http://www.beyerdynamic.de/aviation/aviation/aviation-headset/hs-600-danr-20.html

Ak by sa jednalo o hluk s dominantnymi frekvenciami nad 200Hz kde uz
zacina fungovat aj pasivne tlmenie hluku, boli by asi najlacnejsim
riesenim pasivne sluchadla bez vnutornej elektroniky:
http://www.peltor.se/int/page.asp?pagenumber=121
http://www.davidclark.com/

Dalsie firmy, neviem ci robia aj pasivne sluchadla su:
www.bose.com
http://www.sennheiser.com/
http://www.telex.com/Aircraft/Default.aspx

Ale toto su hlavne sluchadla pre letcov, asi existuju aj firmy (najme
vyssie uvedena Peltor) co navrhuju industrialne riesenia a nie lietadla,
ide aj o konektory a pod.

Pri hlukoch do 200 Hz bude treba hladat aktivne sluchadla s
elektronikou, avsak aj tu su kvalitativne rozdiely, urcite ak su hluky
vysoke > 90 dB SPL treba hladat seriozne firmy a nie niake lacne
produkty do autobusu a pod. Proste sa s tym hlukom naozaj tazko bojuje a
viem co sa my natrapime kym aspon niake tie decibele dosiahneme. Cize
ista masivnost, dobre uzavretie usi je nevyhnutna.

Cize tema je tak siroka ze si pan musi pohladat sam, pokomunikovat s
firmami ci mu to odporucaju a hlavne sa snazit dohodnut na podmienkach
vratenia produktu ak mu pre jeho aplikaciu nebude vyhvovat, lebo je to s
tym hlukom trosku komplikovane a velmi vela z vysledku ovplyvnuje aj
subjektivne vnimanie co komu vadi. K tejto problematike byvaju aj
vystavy kde si clovek moze odskusat sluchadla, samozrejme na inom hluku
ako ma v praci. Rozdiel v sluchadlach je aj v tlaku na usi, pohodlnosti
nosenia, zaparovania a prehrievania usi, hmotnosti sluchadiel, co po 1h
nosenia uz uzivatel urcite pociti.

S pozdravom,

Richard Balogh