slysitelnost CB na 692km

Ladislav Vaiz spam@nagano.cz
Pátek Červenec 10 08:28:19 CEST 2009

On Fri, 10 Jul 2009, Cihak@dkv.lbc.cd.cz wrote:

> Může si s tím hrát a jemně měnit vlastnosti až dosáhne optima. V té
> chvíli už třeba nemusí vědět zcela přesně proč právě tato změna měla
> právě tento výsledek. Nebo si to dokáže zdůvodnit dodatečně. Nicméně
> důležité je, že to ví ten program :-).

Tak program taky nevi proc. Ten jen spocita, ze to tak je :-)
Konkretne uvadena MMANA ma i funkci optimalizace. Uzivatel zvoli, ktere
parametry (delka, poloha prvku) program meni a ktere vystupni hodnoty ma
optimalizovat (impedance, zisk, F/B). Program pak zkousi hybat prvky a
minimalizovat rozdily vystupnich hodnot oproti pozadovanym.

Zatim nemuzu potvrdit, ze to funguje, zkousel jsem jen prepocitat jednu
dvoupasmovou yaginu na jine prumery prvku. Na "papire" to vypada vyborne,
ale ke konstrukci a mereni jsem se jeste nedostal.

Lada