Mereniparametrustejnosmernehomotoru

Martin Locker locker@vosrk.cz
Čtvrtek Červenec 9 20:16:47 CEST 2009

Zdravím,

dle uváděných výkonů předpokládám, že se jedná o DC motory s permanetním motorem.
V tom případě není problém provést měření jen s použitím otáčkoměru, voltmeru a ampermetru.
Takový motor lze popsat jednoduchou rovnicí:

U = R.I + B.omega

Tzn. potřebujeme změrit
R ... odpor vinutí
B ... elektromagnetický parametr (udávající napětí indukované kotvou na 1 úhlové rychlosti)

Kompletní popis uvádět nebudu. Pokud je o něj zájem zaskočím zítra do školy a najdu
zadání laborky, ve které je popis.
Tímto způsobem jsem proměřovat elektromotory pro roboty a elektrolety a byl jsem
překvapen jak dobře to funguje (s ohledem na primitivní prostředky).

Martin Locker