slysitelnost CB na 692km

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Čtvrtek Červenec 9 18:26:43 CEST 2009

> Účinnost pouťového CB FM PA nebude větší než 60%. U špičkově provedeného
> PA s kvalitními tranzistory s vysokým Ft možná i 65%. Při SSB tak 55%. To
> mluvím o CB. V pásmu 144MHz jsem u tranzistorového PA při SSB neviděl víc
> jak 50%. Ovšem jsou "skvělé prameny" co jsou schopny udávat i 65% :-)).
> Patrně máme jinou metodiku měření :-). U dobře provedeného elektronkového
> PA může účinnost na 144MHz SSB dosáhnout i 55-56%. Ale viděl jsem i
> "Skvělé prameny" co udávají 75%.

A co FM zesilovace ve tride C ???

Mimochodem jednu letni sobotu v roce 2000 (maximum minuleho slunecniho
cyklu) jsem se rano bavil s borcem nekde u Jakarty (indonesie) ze mame horko
20 st a oni ze maji taky horko 45 st. Ten samy den vecer jsem se bavil s
borcem nedke od Recife - (Brazilie) ze maji stejne horko jako v Jakarte, ale
ze jim navic prsi...  - Zemekoule se pod ionizovanou vrstvou otocila - pro
stoury to bylo na 27 MHZ 25W ale USB modulaci - coz je ekvivalentni 100W FM
ale kdyby nebyla ionosfera spravne ionizovana neslysel bych nic i kdybych
vysilal 1 MW - protoze utlumy na trase dosahuji v nepriznivych podminkach
150 dB i vice ...

Zdravi Petr Kubac