slysitelnost CB na 692km

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Čtvrtek Červenec 9 14:58:57 CEST 2009

Myslím, že se shodneme na tom, že se neshodneme :-).

Tvrdím, že lze zahrnout vlivy, které budou mít pozorovatelný vliv na anténu. Velikost stavby je irelevantní. PC je úplně jedno, zda počítá v mm nebo km. Principy jsou stejné. To, co vše je schopen zahrnout záleží na znalostech a zkušenostech vývojáře antény. Mimochodem s tou ionosférou už jste to trochu přehnal. Ta je přece jen dost daleko na to aby na vlastnosti jakékoliv KV antény měla měřitelný vliv... Stejně jako Měsíc nebo Jupiter (ale i ty jistě na anténu vliv mají) :-))). Zda je to duchařina to prostě záleží na schopnostech a zkušenostech vývojáře.

Srovnejme to třeba s kuchařem. Dobrý kuchař z určitých surovin vyrvoří manu nebeskou, zatimco já ze stejných surovin podle stejného receptu vytvořím nepoživatelný blaf... Mám proto říci, že to je duchařina ? No... Možná i je :-)))

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of peter tesar
Sent: Thursday, July 09, 2009 2:10 PM
To: HW-news
Subject: Re: slysitelnost CB na 692km

To som pisal ja ze antenarina ma prvky duchariny a za tym si stojim.

Samozrejme nepopieram to, co pisete. Antenarina sa urcite riadi fyzikou
a vacsinou sa nevymyka pochopeniu, aspon v hrubych rysoch. Lenze najma v
kratkovlnnej oblasti, kde su rozmery vlny radu 10-1000m, nikdy v realnom
zivote nevystihnete (najma pri amaterskej realizacii) vopred vsetky
vplyvy napajaca, okolia, terenu, stoziaru, stavieb, ionosfery, ...,
ktore vam na antenu budu vplyvat. Darmo ma ten pocitacovy program X
vstupnych parametrov, ktor mozete nastavit, vsetky detaily (ktore vsak
niekedy mozu byt zasadne) zarucene nepostihne.

Tvrdim len, ze vplyv urcitej "duchariny" (myslim tym faktor empirie)
popiera len ten, kto nikdy nerealizoval najma kratkovlnne anteny v
amaterskych podmienkach.

"Anténařina je zcela přesná exaktní věda.". To mate ako so statistikou,
ktora je presna veda o nepresnych cislach.

Peter Tesar.