slysitelnost CB na 692km

peter tesar peter.tesar@centrum.sk
Čtvrtek Červenec 9 14:10:18 CEST 2009

To som pisal ja ze antenarina ma prvky duchariny a za tym si stojim.

Samozrejme nepopieram to, co pisete. Antenarina sa urcite riadi fyzikou
a vacsinou sa nevymyka pochopeniu, aspon v hrubych rysoch. Lenze najma v
kratkovlnnej oblasti, kde su rozmery vlny radu 10-1000m, nikdy v realnom
zivote nevystihnete (najma pri amaterskej realizacii) vopred vsetky
vplyvy napajaca, okolia, terenu, stoziaru, stavieb, ionosfery, ...,
ktore vam na antenu budu vplyvat. Darmo ma ten pocitacovy program X
vstupnych parametrov, ktor mozete nastavit, vsetky detaily (ktore vsak
niekedy mozu byt zasadne) zarucene nepostihne.

Tvrdim len, ze vplyv urcitej "duchariny" (myslim tym faktor empirie)
popiera len ten, kto nikdy nerealizoval najma kratkovlnne anteny v
amaterskych podmienkach.

"Anténařina je zcela přesná exaktní věda.". To mate ako so statistikou,
ktora je presna veda o nepresnych cislach.

Peter Tesar.