slysitelnost CB na 692km

peter tesar peter.tesar@centrum.sk
Čtvrtek Červenec 9 13:51:30 CEST 2009

PA asi bol cca. 50w, meral som to relativne serioznym starsim
kratkovlnnym SWR/PWR metrom Welz. Tym som nastavoval aj PSV
Zdroj stihal, bol to velky 10A zdroj RFT s meranim napatia a prudu,
mimochodom bralo to pri 13.8V okolo 5A, co by mohlo zodpovedat tym 50W.

To je pravda ze S metre su na CB viac menej len indikatory.

Tiez je fakt, ze ak prijmeme uvahu ze vacsina "amaterskych" (non-taxi)
CB stanic ide okolo tych 4 W, ja som ich musel rozumne citat, ak som s
nimi chcel nadviazat spojenie. A tym bol aj pre mna 50W PA zbytocny, aj
oni ma citali. Mozno by sa prejavil fakt v hranicnych podmienkach, kedy
by mohol znamenat rozdiel nerozumiet/rozumiet, ako to tu uz ktosi pisal.

To zvysenie sily signalu o 3 S stupne pri 10nasobky vykonu vysielaca asi
nebude pravda. 1S je 6 dB (a tym 10dB je len cca. 1.5S, to uz je aj dost
blizko mojej skusnosti).

Peter Tesar.