slysitelnost CB na 692km

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Čtvrtek Červenec 9 13:44:25 CEST 2009

Přesně tak. Už vlastní CB stanice bývají ošizeny tak aby s odřenýma ušima splnily povolovací podmínky. A pokud je nesplní nalepí se na stanici nálepka, že není určena pro provoz v ČR a vesele se prodává o pár korun levněji. Za porušení předpisu je bohužel právně zodpovědný ten kdo stanici používá a ne ten kdo mu ji prodal. Ty PA, co se k CB běžně dodávají jsou ošizené už naprosto do poslední mrtě. Pro provoz v ČR přece není určen žádny ... Že ? Tak proč by si zvyšovali náklady o alespoň nějaké filtry ?

Ještě poznámka k tomu heslu, že anténa je nejlepší zesilovač. Za tímto heslem si na 100% stojím. Anténa totiž vylepší vysílání i příjem. Anténa by měla být na řadě vždy jako první při pokusech o zlepšení zařízení. Zde není žádný rozpor. Já jsem polemizoval s chybným tvrzením že zisk na anténě je jiný než stejný zisk na PA.

Někdo tu psal, že anténa je duchařina která se vymyká fyzikálním zákonům a pochopení. To prostě není pravda. Anténařina je zcela přesná exaktní věda. Velmi známé pořekadlo, které často padne v souvislosti s anténama je že "fyziku prostě nejde oblbnout". Dnes existují velmi kvalitní (i free) programy pro výpočty antén, jejichž výsledky se s přesností až neuvěřitelnou kryjí s realizovanými anténami. V takovém programu lze vymodelovat nejen anténu ale lze zahrnout i okolí antény které ma na vlastnosti antény vliv. Antény lze i sestavit do sestav, zahrnout vliv stožáru, země, kotvících lan a všeho co má na anténu vliv. Výsledky jsou pak velmi přesné. Jinak než počítačem dnes antény nikdo nenavrhuje. Jen člověk musí vědět co dělá, jinak se rozumného výsledku nedobere... To umí opravdu málokdo - já tedy určitě ne :-(.

	Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of RV
Sent: Thursday, July 09, 2009 1:09 PM
To: HW-news
Subject: Re: slysitelnost CB na 692km

On by ten 150W PA ani tak nikomu nic nevadil pokud mi zrovna nemaze
spojeni, ale problem je, ze z CB leze signal nejakym zpusobem vycisteny
od harmonickych a dalsich bordelu, ktere pri vykonu 4W jsou
zanedbatelne. jenze kdyz tenhle bordylek pustite do te zehlicky tak pak
tu hramonickou vysilate treba temi 4W samotnou a to pak vadi uz dost.
Kdyz se kouknete do toho PA tak tam neni prakticky vubec nic - jen
nejake hrube imp. prizpusobeni.

Radek Vicek