Solarni kolektory BRAMAC

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Pondělí Červenec 6 23:03:12 CEST 2009

Ono je to takto:
Kolektory Bramac jsou staveny tak, ze predpokladaji, ze pod jejich horni
casti je volny pudni prostor,
do ktereho vedou hadice.
Na jizni strechu se mi takto vesel jeden kolekto BSK 8.
Dalsi volbou bylo dat bud dalsi dva kolektory BSK 4, ale s tim,
ze hadice budou ustit do prostoru tepelne izolace, tj. normalne nepristupne
misto,
nebo dat na vychodni stranu strechy.
A tady je treba si uvedomit, kdy potrebujete velkou plochu.
Tu potrebujete mimo hlavni sezonu a tehdy jiz vychodni, zapadni strana
je velmi nevyhodna.
Tj. instalace na vychodni stranu by mi vubec nepomohla (sklon me strechy je
33 st).

Neco malo o tom je zde:

http://www.stavebnictvi3000.cz/clanky/strecha-stresni-pkna-a-architektura-z-
pohledu-ener/

Kapitola energeticky zisk okna (pozor neni to kolektor, ale pomerove to
sedet musi).

	Slavek

PS: Kolektory co nejsou primo do krytiny se prave daji montovat "nakrivo"
tak aby meli
optimalni orientaci i optimalni sklon.