Solarni kolektory BRAMAC

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Pondělí Červenec 6 19:48:34 CEST 2009

Ja ted nevim, co to bylo za system, prislo to na papire a ten uz ekologicky
shorel v krbu ;-) Ale byl to valcovy zasobnik nahore a do nej zespoda vedlo
nekolik (10?) cernych tyci, bylo to v nejakem ramu a neprislo mi to nejak
cirkulacni ani regulovane. Je mozne, ze by to bylo neco na principu
heatpipe? Cili pri ohrevu by to ohrivalo vodu ale pri opacnem teplotnim
spadu by to teplo nevedlo? Prislo by mi to celkem elegantni.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Novotny
Sent: Monday, July 06, 2009 5:27 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Solarni kolektory BRAMAC

Vytejte do klubu.

Kaslete na hotove sytemy, je to neuveritelne predrazene, udelejte vlasti
automatiku. Neuvadite podrobnosti tak nejde vas vypocet prekontrolovat
Zvazte tu integraci do krytiny, stresni taska ma zivotnost cca 100let, ten
solar radove mensi, pripousitm, ze nevim jaky dava Bramac pod ten solar
plech. Pokud chcete solarem i pritapet chce to spise vakuovy trubicovy
kolektor Rozhodne neplati ze kdyz jeden kolektor ohreje vodu o 4-5C tak 10 o
40-50C s vzrustajici teplotou vody v akumulacni nadrzi klesa ucinnost.

Co rici na zaver, solarni firmy maji na vsechno zvlastni ceny a pro spoustu
z nich plati i nejake zvlastni fyzikalni zakony.

PN

P.S. Vakuove solarni trubice se delaji v PRCu (vyhradne tam) a FOB cena za
trubici je kolem 100Kc/ks, v CR cca 500Kc.