Solarni kolektory BRAMAC

Slavomir Skopalik skopalik@elektlabs.cz
Pondělí Červenec 6 18:54:23 CEST 2009

Dobry den,
parametry strechy:
sklon 33 st.
Orientace 15 st zapadne.
Misto: Olomouc
Krytina tondach engoba
Osazane stresni okna, ty podle mne vydrzi nejmene :(

Panely: 1x BSK 8, 2x BSK 4 (zaruka 10 let, v krytine bramac 15 let)
Nadrze: 1x GK-HGRR 1000 + 160 l nadrz k plynovemu kotli
Topeni: Podlahovka

Rodina: 4+

System bude pracovat ve dvou modech:
1. Solar nehreje, nebo hreje malo
  - predehrata voda se solaru povede do zasobniku kotle, ktery ji dohreje
2. Solar ma vody dost
  - zasobnik kotle bude predrazen zasobniku solaru
  - V pripade velkeho vedra bude podlahove topeni chladit podlahu a
  energii ukladat do 160 l zasobniku (ciste jen SW funkce, nic mne nestala,
takze nevadi mala ucinnost).

> Vytejte do klubu.
>
> Kaslete na hotove sytemy, je to neuveritelne predrazene,
> udelejte vlasti automatiku. Neuvadite podrobnosti tak nejde
> vas vypocet prekontrolovat Zvazte tu integraci do krytiny,
> stresni taska ma zivotnost cca 100let, ten solar radove
> mensi, pripousitm, ze nevim jaky dava Bramac pod ten solar
> plech. Pokud chcete solarem i pritapet chce to spise vakuovy

Pritapeni beru jako maly bonus, temer nic mne nestal.
Hlavni je TUV a v budoucnu bazen.

> trubicovy kolektor Rozhodne neplati ze kdyz jeden kolektor
> ohreje vodu o 4-5C tak 10 o 40-50C s vzrustajici teplotou

Tohle byl jen oriantacni vypocet pro ty, co planuji zasobnik.
Jinak takto fyziklani vlastnost bude naopka prijemna pri
reseni prehrivani (honeni horke vody v noci panely, prace
panelu v rezimu "low flow" na hranici max teploty kapaliny, odpusteni
horke vody do kanalu, ...).

Hlavne chci plnou kontrolu nad systemem a moznost
si spocitat kolik mi system "usetril" (tj. mit tvrda data).

Az to bude, urcite se ozvu, ted shanim panely a pokryvace :))).

Slavek