Solarni kolektory BRAMAC

"Ing. K.Prokůpek" kpr@seznam.cz
Neděle Červenec 5 14:28:52 CEST 2009

Dobré odpoledne,
BSK jsou mými favority, chci si je koupit do roka. Asi řešíte totéž co
já teď, jestli je to výhodné a jestli se to za čas vrátí. Řeknu to
takhle, když je kam akumulovat a kde to využít, potom ano. Solár TUV je
jedno z mála obnovitelných zdrojů, které u nás mají smysla a rozumnou
návratnost. V létě moc teplé vody nepotřebujete, tak bude problém s
přehříváním a kam s tou energií. Na podzim a jaře ta účinnost je slabší,
ale spolu s modulovaným kotlem a dobrou regulací to plní dobře funkci
pomocníka.

Když vám uvedu příklad z příbuzenstva, mají systém od buderusu. Dříve
jenom kotel, ročně spotřeba cca 24tis Kč za plyn. Na podzim pořídili set
s panely, momentální statistika za 6 měsíců s panely hovoří o nákladech
5tis Kč za 6 měsíců.

Jednoduchá automatizace vám musí zajistit stav jednak v zimě a jednak v
létě když se vám přehřeje voda. Na 1m2 dokážete udělat až 600W tepelného
výkonu, který je potřeba někam odchladit a uložit. Běžně může dosáhnout
teplota směsi v kolektoru až 160°C, což v případě vody by bylo fatální.
Používá se něco jako eko fridex, jednak aby to nezmrzlo a jednak
posunutí bodu varu. Radši bych šel do profi a ozkoušeného řešení.
Viděl jsem i řadu doslova DIY projektů, který fungovaly jako samotíž jen
na principu spádu. Ale nedokážu říct zda to bylo opravdu tak důmyslné,
nebo jen štěstí daného provozovatele. Hlavně třeba u venkovního bazénu
není co zkazit, ale jakmile si to napojíte na okruh, tak už je to daleko
o něčem jiném. Minimálně stejně budete potřebovat zásobník, čerpadlo,
dobrou regulaci a ošetření havarijních stavů.

KPR