Solarni kolektory BRAMAC

Jan Kral kral@fortech.cz
Neděle Červenec 5 10:00:31 CEST 2009

Prave ze zminovanych duvodu v ceskem prostredi pokrivenem dotacemi se kolektory na teplou vodu vubec nevyplati (zejmena v pripade, kdy by uzivatel topil TUV plynem). Naopak podle teoretickeho zvazeni je vyrazne vyhodnejsi mit fotovoltaiku bez fazovani se do site, ale s moznosti cerpani zeleneho bonusu. Tahle varianta pri cerpani dotace zeleeneho bonusu vychazi ekonomicteji a neni problem s prebytkem vykonu, protoze topne spirale je docela jedno, jaka je teplota vody v boileru.
Navic neni problem s tim, kudy tahnout trubky od kolektoru a na jakou vzdalenost.

Staci si to spocitat: zeleny bonus je cca 11,80 usetrena kWh v plynu lehce pres 1Kc, financni vynos z FV je cca 4-5x lepsi na jednotku plochy. Pravdou vsak je, ze je FV narocnejsi na porizeni.

S pozdravem JK