[OT] Datove schranky

Petr Simek psimek@jcu.cz
Středa Červenec 1 17:02:22 CEST 2009

On Wed, 1 Jul 2009, Jan Kral wrote:

> [...]
> vstoupili. Na nasich strankach je certifikat prave z tohoto duvodu
> porizeny tak, aby jeho korenova certifikacni autorita byla jiz
> predinstalovana v browseru. To jestli je preinstalovany certifikat
> korenove autority se da preci overit, ale to staci udelat jednou a pak
> uz není duvod neverit zprostredkovanym certifikatum. Zatím je u datovych
> schranek predpoklad vyuzivani lehce gramotnejsimi lidmi, ale az to
> zacnou pouzivat tzv. normalni lide, tak se na helplince zblazni a radi u
> CP pouziji certifikat, který bude akceptovany browserem automaticky.

Tak tohle bych podepsal. Ja ted vyuzivam na serverech certifikaty
od CyberTrust (pres Cesnet) a je to fajn kdyz vse normalne funguje
bez neustalych varovani v browseru. A vysvetlovat XX lidem ze si maji
(a jak si maji) instalovat nejakou korenovou CA odnekud a kam to je
fakt vopruz. Ten uvodni text si stejne nikdo cist nebude, rovnou
klikne na vstoupit a vysledek :

   Secure Connection Failed
   www.mojedatovaschranka.cz uses an invalid security certificate.
   The certificate is not trusted because the issuer certificate is not trusted.
   (Error code: sec_error_untrusted_issuer)

bude reportovat jako chybu - "mne to nefuguje" .