+15V a -15Vstabilizátory s rozšířeným vstupním rozsahem

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Středa Červenec 1 09:33:25 CEST 2009

Dobrý den

Děkuji za odpovědi, kolega to už udělal a to jen pomocí 2x 10V/5W zenerky
(plných +/-15V nebylo podmínkou, ikdyž jsem to nenapsal) a 2x 560R/5W, celé
to má ještě předzátěž v podobě 24V relé, připojené mezi kladný a záporný
výstup, které přemosťuje startovací žárovku - je tam toroidní trafo,
upřednostnil to před druhou možností, termistorem.

Považuju to za celkem bezpečné řešení ač to nedosahuje původně požadovaných
+/- 100mA (tady to vychází na necelých 50mA minus asi 12,5mA přes 1600Ohm
relé) ale vypadá to že to tomu předzesilovači stačí. Kdyby ne, dají se ty
odpory zmenšit, použil tyto, protože je měl.

Upřesňuji, že transformátor má jmenovitý výstup 2x27,5VAC, přičemž proud jedné
poloviny teče pouze přes jednu usměrňovací diodu.
Tj. při toleranci vstupního napětí +6% (ta informace je od někoho z vás, já to
nezjišťoval) je maximum za usměrňovačem počítám li správně 40,5V a to bych od
mnoha z vás, což je mi velkým překvapením, na obvod s maximem 40V nepřivedl.

Jakub Ladman