Obalovanie elektroniky "igelitom"

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Středa Červenec 1 09:02:13 CEST 2009

Vcera som mal rozobratu zvaracku EP Compact 250 ( cesky vyrobca, velmi
znamy v oblasti zvaracej techniky)

Zaujala ma jedna vec - prepinac primarnych vinuti trafa ( silovy) bol
cely obaleny do "igelitoveho" sacku.
Podobne aj konektory, ktore isli na riadiacu dosku boli obalene v
"igelitovych" sackoch a napichnute cez igelit na trciace piny z dosky.

Pri profi zvaracke sa predpoklada prasne prostredie,  mozno to zvysuje
zivotnost, ale... ako je to z hladiska bezpecnost a poziarnej odolnosti?
Nie je taketo obalovanie v rozpore s nejakymi normami? - ak sa zacne
prehrievat nejaky kontakt ( konektory boli aj silove na 230/400 V) tak
asi hrozi, ze sa tam tenmaterial zacne tavit, mozno horiet
Alebo existuju sacky z nejakeho "nehorlaveho igelitu"?
Tie konkretne som si skusal ohriat zapalovacom a zmrstovali sa.

Dodo