OT: osvetleni vagonku

Vladimir Nerud newlad@centrum.cz
Pátek Leden 30 19:39:19 CET 2009

Dobry vecer,
potrebuji radu od zdejsich modelaru: kolega si zacal hrat s vlacky a pozadal me, abych mu udelal LED osvetleni vagonu. Slibil jsem mu s lehkym srdcem a se zamerem, ze pouziju diodovy mustek kvuli polarite, za nej elektrolyt, aby to neblikalo na vyhybkach, a jednoduchy zdroj konstantniho proudu s LM317. Na stole mi to krasne svitilo od cca 4,5 do 12 voltu. Jenze pak mi kolega napsal, ze meril napeti pri provozu a to je problem, vlacek se rozjizdi pri cca 2,5V a bezna rychlest je pri 4,5V. Takze bych potreboval jednoduche zapojeni, ktere by svitilo konstantni intenzitou od tech 2,5 do 12 voltu. Poradi nekdo?
Dik predem
Vladimir