RE: nabíjení přehrávače MP3

Ing. Karel Matějíček matejicek@iol.cz
Čtvrtek Leden 29 23:31:51 CET 2009

Zkoušel jsem přehrávač připojit na 5V ze zdroje, protože jsem si myslel, že nestačí napětí
z mého počítače. Je tam asi 4,6V. Ale ani to nepomohlo. Jinak při připojení k počítači se
tváří, že nabíjí (podobně jako na mobilech se mění ikonka baterie). Do baterky ale nic neteče.
Když jsem akumulátor vyndal a připojil ke zdroji, normálně se nabil. O úpravě kabelu jsem
už také uvažoval, nevím ale, jak se bude chovat přehrávač při nahrávání hudby z USB.
Jestli nebude protestovat ostatní elektronika při napájení 4,2V. Také jsem uvažoval o odporu
z USB na +baterky a paralelně k baterce vybranou zenerku na 4,2V. To by bylo nejjednodušší.
Nemáte někdo zkušenost, jaký zvolit nabíjecí proud? Neznám kapacitu, mám jenom rozměr
20x31x3,2. Nedovedu odhadnout kolik snese. Stačí mně dobíjení pomalé (6 hodin).