bitove pole, pole bitu

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Leden 28 09:18:09 CET 2009

----- Original Message ---------------

>Aj tak je to celkom zaujimave. O Pascale viem malo, tak neviem, aky
>"standard" je SUN-ovsky Pascal, ale ten som nasiel ako prvy :-) Podla
>toho, co pisu na tejto stranke, packed boolean je skutocne bit a aj
>reprezentacia v pamati je exaktne urcena:
>http://web.mit.edu/sunsoft_v5.1/www/pascal/lang_ref/ref_data.doc.html
>od nadpisu "Data Representation of Packed Records"

Ono je to dost roboty implementovat oboje (packed aj nepacked), pritom dnes sa s vynimkou 8-bitov predpoklada velkorysost co sa pamate tyka. Je smutne, ze prave u 8-bitov si zatial nikto tu namahu nedal - ale zasa chap, ze tie 8-bitove Pascaly (s vynimkou Mikroelektroniky - tam je to ocividne byprodukt toho ze ten Pascal uz napisali pre PICko, tak to chcu vyuzit - a mozno aj KSC) su zvacsa nadsenecka robota (Lamiers mi to otvorene napisal, zarobit sa na tom jednoducho neda).

V skutocnosti je to ekvivalent prepinaca pre optimalizaciu na rychlost a na pamat.

Mimochodom, ortodoxneho Pascalistu nezaujima, aka je interna reprezentacia toho-ktoreho typu... ;-)

wek