Kterou CPU platformu vybrat?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Neděle Leden 25 22:37:34 CET 2009

A proc nezustat u x51, MCU od www.silabs.com,  splnuji vse co pozadujete, snad az na tu dostupnost, ktera neni uplne v kazde drogerii, ale jen v kazde druhe.

>Zdravim konferu a prosim o radu "zkusenejsi" :-).

Po mnoha x-letech, kdy jsem pro sve konstrukce vydrzel s CPU x51 a ASM bych
rad presedlal na neco novejsiho, vykonejsiho, zkratka lepsiho. Rad bych vas
pozadal o radu, co zvolit? Nejde mi ani tak o jeden konkretni CPU, ale
kterou "rodinu" vybrat?

Moje pozadavky:

- FLASH pro program 4KB a vic
- existence "malych" i "velkych" verzi podle poctu I/O pinu
- dostupnost v pouzdrech DIL nebo PLCC (prip. obe varianty)
- vykon aspon o 50% vyssi nez napr. 89C51
- integrovany min. 1 (nebo vic) A/D prevodnik 10bit (nebo vic)
- bude-li integrovany i D/A prevodnik, tim lepe, ale neni podminkou
- dostupnost software pro programovani v C++ ZDARMA
- dostupnost software + hardware pro "vypalovani" chipu ZDARMA
- bezna dostupnost soucastek "v kazde drogerii" za ROZUMNE CENY, rekneme do
200Kc/ks

a to nejdulezitejsi!!!

- dle vaseho nazoru perspektivnost daneho CPU zase na x-let dopredu, nerad
se stale ucim nove a nove soucastky :-)

DEKUJI a doufam, ze nerozpoutam nejaky flame od  zastancu toho ci onoho
tabora :-)

Petr