energeticka navratnost solarnych clankov

Neděle Leden 25 20:13:56 CET 2009

Až na to že Edison neznal wolfram a nejen že zjistil že tu teplotu vydrží
uhlík, ale taky dal dohromady technologii jak tam to uhlíkové vlákno
přichytit a nakontaktovat, aby se hned nerozpadlo. Taky musel zjistit z čeho
tak kvalitní uhlík dostane, tuším že to nakonec dělal z bambusu. Myslím že
tohle zopakovat - naučit se jak to dát dohromady, by asi nebylo na jedno
odpoledne.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Daniel Valuch" <daniel.valuch@orange.fr>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, January 25, 2009 5:29 PM
Subject: Re: energeticka navratnost solarnych clankov

ale ved to si vobec neodporuje. Na objavy vtedajsej doby bolo potrebne
spickove vybavenie, ktore sa nam teraz zda velmi primitivne, lebo nasa
uroven poznania aj uroven remeslnych zrucnosti znacne pokrocila.
Ked budem chcet dnes "objavit" alebo skor demonstrovat to co objavovali
pred 100 rokmi, napriklad ten urychlovac v ktorom budem urychlovat
elektrony na 1keV tiez mi bude stacit zrucny sklar a jedno popoludnie.
To iste na vyrobu ziarovky, alebo germanioveho tranzistora. Akurat oni
museli tahat tenke wolframove dratiky a tavit germanium. Ja si ten
dratik alebo germaniovy krystal objednam cez internet... V sucasnosti
ale 1keV elektrony su pre fyziku nezaujimave, teraz su pre fyziku
zaujimave eletrony 1TeV a vyssie (to je 9 radov), tepelna vyroba svetla
je uz technologicky nezaujimava lebo je neefektivna a namiesto pol kila
germania mame tranzistor ktory je hruby 5 atomarnych vrstiev kremika.
To ale nemeni nic na tom ze povodne objavy sa daju demonstrovat s
rovnakym vybavenim ako mali oni pred 100 rokmi.
Z Edisonovych laboratorii myslim vzisla firma General Electric, ti maju
teraz zamestancov viac nez dost :-) Mam pocit ze vtedy pre neho robili
stovky ludi, myslim ze som pocul aj nieco okolo 1000. Treba urobit
internetovy resers.
b.