OT: Nejsem paranoidni ale co kdyby

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Leden 24 12:03:17 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 24.1.2009 od jan.kuba:

> Neni jednodussi sahnout do supliku....?

To netusim. Ja jsem si mobil poridil druhy den po spusteni GSM site,
tj. v polovine roku 1996. Tenkrat jsem mel jeste velkou SIM kartu a
nekdy po par letech jsem pak dostal malou, kdyz jsem kupoval novy
mobil, protoze ta velka nebyla jeste vylamovaci. A mam takovy pocit,
ze pak jeste jednou jsem SIM kartu menil, kdyz se zacal delat internet
banking, tak aby podporovala ty bankovni sluzby. Takze od roku 1996
mam treti SIM, nikdy mi neodesla, zadny problem.

A spousty let mam jeste nekolik dalsich SIM karet do vedlejsich
telefonu (nahradni telefon, testovaci GSM moduly, PCMCIA karta do
notebooku apod.), ty jsem nikdy nemenil. Tak nejak jsem nemel potrebu
sahat do supliku :-)

> Ano, za penize :-( S tim ze necham blokovat ztracenou....

Ta nova koupena klonovaci prece taky neco stoji... Navic, kdyz ti
ukradnou mobil za 10 tisic, tak uz par stovek za novou SIM kartu je
pakatel, ne?

> Mam kolegu, ktery kdyz leze po skalach, tak smartfona ( PDA) netaha.
> Vezme si lehky obycejny mobil, ktery je mnohem mene zranitelny. To
> same, kdyz ma pohotovost a jde si zabehat. Proc s sebou vlacet
> smartfona, PDA???

Dobra.

> Take jsou lide, kteri maji autoradio bez BT a umi telefonovat...a
> potrebuje to jen SIM.

A take treba nepotrebuji klonovanou kartu :-)))

> Nebo potrbuju otestovat nejakou aplikaci na jinem mobilu, GSM modulu
> a GPRS mam aktivovane jen na sve karte. Nemusim tedy SIM pokazde
> vyndavat.Je to "vopruz"

U O2 je GPRS dostupne vzdy, rozdil je akorat v tom, kolik to pak
stoji, jestli mas nejaky internetovy tarif nebo platis za prenesene
kB.

> Ale nechci obhajovat moznost naklonovane sim, proste vyhody to ma...
> apokud si jednou necham SIM vymenit ( mam starou) , o tuhle moznost
> prijdu.

Ale jo, ja to beru. Pro me to tedy zadne vyhody nema, ale chapu, ze
pro tebe treba ano.

> Operator ( byvaly EUROTEL) tuhle sluzbu nabizel. DUO sim se to
> jmenovalo.... Ale stalo to mesicne nejakou kacku navic.

Ano, vim. Asi stovku mesicne nebo tak nejak.

> A tam to je z principu normalni. Zapnu druhou SIM a ta prvni (
> telefon) prestane fungovat.

Ja jsem se onehda na to informoval a nebyli schopni mi rict, co se
stane, kdyz zapnu tu druhou. Tvrdili, ze prvni se musi nejdrive
vypnout.

> Pokud z telefonu na siti naraz vyndam baterku a simku pak prendam do
> jineho fenu, je to ten samy pripad. Prvni telefon se nestacil
> "odlogovat" a druhy uz se loguje...

Loguje, ale ten prvni uz nekomunikuje. Nemuze tam byt problem v tom,
ze v jednu chvili komunikuji oba? Protoze ten prvni nechce od lizu a
uz je tam ten druhy?

> Zkratka testovano na byvalem EU , Vodafone a nevadi to.

Nevztekaji se?

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem