Piatok: Kviz - kolko je na obrazku kablov? :-)

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pátek Leden 23 09:56:47 CET 2009

Problem su plasty, ktore sa pri posobeni ionizujuceho ziarenia a/alebo
silneho rtg ziarenia rozpadavaju. Niektore su na to citlive viacej,
niektore menej, teflon extremne :-) Je problem najst kvalitne VF
konektory ktore nemaju teflonove sucasti. Videli sme uz koaxialy ktorym
z dielektrika ostal doslova prach. Konkretne nase su len ca. 7 rokov
stare takze sme zatial nezaznamenali velku degradaciu, ale druhy system
tam ma ca. 10 rokov a tam uz maju problemy s prierazmi u VN kablov a
odrazy a zvysene straty u VF kablov.
Existuju kable (aj koaxialy) ktore maju dielektrikum piesok (keramiku),
ktore vydrzia takmer vsetko, ale kedze ide skoro o 100km tak je
lacnejsie ich raz za par rokov vsetky vymenit.
b.