energeticka navratnost solarnych clankov

Marek Sembol hwm.land@gmail.com
Pátek Leden 23 07:40:46 CET 2009

> Porad jste nikdo ani nenaznacili odpoved na moji zakladni otazku - je
> fotovoltaicka technologie natolik vyspela (at uz vyspelost znamena cokoliv)
> aby se na  ni dala postavit ekonomika nejakeho statu v dobe kdy uz fosilnich
> paliv bude sakra sakra malo.
Neni a nikdy nebude. Ono totiz slunicko jednou sviti a jednou nesviti.
Velmi nestala komodita to slunicko:) A ohledne doby kdy uz bude
fosilnich paliv sakra malo... no jednou urcite nastane. Ovsem jsou zde
2 otazky:
-bude se tehdy jeste fosilni paliva pouzivat? Nebo uz bude vyznam
fosilnich paliv stejny jako svicek v dnesni dobe? Pricemz ja nevidim
nahradu v slunicku a vetru (kteremu opravdu neporucime), ale v atomu
(jeho rozbijeni nebo slepovani dokupy - uvidime:)
-budou v te dobe jeste vubec lidi? Nebo se jim podari se nejakym
sikovnym zpusobem vyhladit?
Protoze zatim fosilnich paliv paradoxne pribyva misto ubyvat. Ono se
totiz vzdy resi zasoby, ktere je clovek schopen vytezit a diky pokroku
technologie je toho vic a vic (uz se tezi uhli z mnohem vetsich
hloubek, kde to pred 20 lety bylo nemyslitelne, tezi se rozptylena
loziska nafty, ...)

> Priklad - na rope se ekonomika postavit da - viz Saudska Arabie,  a i
> (temer ) bez ropy se da prezit bez hladomoru (Kuba) atd ... Zatimco postavit
Ano, to jste napsal moc hezky. Prezit. Kdyz k tomu mate jeste vhodne
podnebi. Ale uprimne - prezivat v jejich podminkach by se mi moc
nechtelo, to radeji budu nadavat u nas:)

> ekonomiku na automobilovem prumyslu zda se byt pochybne (ceska republika)
No mne to sice taky nenadchyna, ale zas lepsi nez ji postavit na
kokosovych oresis - zvlaste u nas;)

> Zdravi Petr Kubac
Marek