energeticka navratnost solarnych clankov

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Leden 22 23:36:33 CET 2009

V tomto pripade nikde, a energeticka narocnost vyroby takehoto systemu solarny clanok-tie blbosti co ich drzia pohromade-skladovani-distribucia je v tomto priade ozaj mensia ako v "konvencnych" energetickych aplikaciach.

Nie je vobec nahoda, ze toto je prave jedna z aplikacii kde sa fotovoltaika moze energeticky vyplatit (aj ked mozno nie celkom zaplatit) jednoducho preto, lebo cena inych druhov energii (kde treba zaratat dopravu a veci s tym spojene) su vyrazne vyssie nez inde, kde je energia dostupna. Napokon, izolovane miesta su tradicne miesta kde sa fotovoltaika pouziva aj dnes.

Akonahle sa vsak chcete bavit o tom, ci sa da postavit sucasna ekonomika na fotovoltaike, tak distribuciu nemozte opomenut, lebo tak to proste dnes funguje. Drviva vacsina energie je dnes potrebna v akejsi "normovanej" podobe: 230V/50Hz a to aj v noci; benzin s oktanovym cislom 98, apod.

To je ako keby sme sa bavili o tom, ako zdravo by vsetci zili keby jedli prevazne surovu zeleninu, ved tak predsa zije 20% ludi na zemi. Lenze zvysnych 80% tu a teraz tak nezije a to je proste fakt.

wek