[OT] Co je to "kubik" zemniho plynu ?

Stanislav Šmejkal smejkal@smejkal.com
Čtvrtek Leden 22 15:10:15 CET 2009

> Kdyz tu jiz probirame Norsky plyn, Norsko je tretim nejvetsim producentem
> ropy a zemniho plynu na svete, tusim hned za Saudskou arabii, dále vyvazi
> jak sileni cerne uhli, zeleznou rudu, med , zinek, olovo a drevo. Elektrinu
> vyrabi z 99.1% v hydroelektrarnach a je jich jak do mariase tusim 4.4
> milionu obyvatel. Vysvetli mi nekdo kam davaji ty prachy, kdyz clovek
> prijede k Saudum tak tam prachy vidi uplne vsude, ale v Norsku az tak ne a
> benzin maji suverene nejdrazsi v evrope.

Cech, ktery jezdi do Norska pravidelne mi to prirovnaval takto: 1 NOK = 4 CZK,
zapomen na tenhle prepocet a vyjde ti: platy maj jako my, ceny maj jako my,
jenom ten benzin maj za 12.

A ze to neni nikde videt? Ke kdejake vesnici na ostrove vede vysoky most, aby
projely lode, tunelu nepocitanych, trajekty jezdi pravidelneji nez v Pze
tramvaje. Na to ze jich je par milionu a zeme je tak velika, maji v naprostem
poradku infrastrukturu, pamatky, prirodu ...

Standa