[OT] Co je to "kubik" zemniho plynu ?

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Leden 22 12:25:52 CET 2009

Je to obsah v dodavanem plynu, ale udaje jsou z roku 2005 a to o cem mluvite
je projekt Snohvit a ten jede od dubna 2008.
V te dobe firma StatoilHydr zacala na lokalite Snohvit v Barentsove mori
injektovat separovany CO2 do piskovcoveho aquiferu v hloubce 2600m
(aquifer=vytezene lozisko)
Rocni kapacita je tusim 700.000 tun CO2.

Kdyz tu jiz probirame Norsky plyn, Norsko je tretim nejvetsim producentem
ropy a zemniho plynu na svete, tusim hned za Saudskou arabii, dále vyvazi
jak sileni cerne uhli, zeleznou rudu, med , zinek, olovo a drevo. Elektrinu
vyrabi z 99.1% v hydroelektrarnach a je jich jak do mariase tusim 4.4
milionu obyvatel. Vysvetli mi nekdo kam davaji ty prachy, kdyz clovek
prijede k Saudum tak tam prachy vidi uplne vsude, ale v Norsku az tak ne a
benzin maji suverene nejdrazsi v evrope.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Rollfree
Sent: Thursday, January 22, 2009 3:59 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT] Co je to "kubik" zemniho plynu ?

Diky za zajimavou tabulku.

A tech 1.5% CO2 je obsah ve vytezenem plynu nebo v plynu dodavanem ?
Videl jsem nejaky dokument, tak ti Norove separuji z vytezeneho plynu CO2
primo na teznich vezich na mori. Pokud je to obsah v dodavanem plynu,
tak v tom vytezenem ho musi byt zrejme jeste vic.

Aby nemuseli platit silene poplatky za vypousteni CO2 do atmosfery, tak
primo
tam maji technologii, ktera ten CO2 zase natlaci zpet do vytezenych
podzemnich
prostor. Chlubili se tam, ze kapacita tech prostor je takova, ze by se tam
dal
uskladnit veskery CO2 z atmosfery tak, ze by zbyly obsah byl pod urovni
koncentrace pred zacatkem prumyslove revoluce.

rollfree

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 3787 (20090121)

http://www.eset.cz

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 3788 (20090122)