energeticka navratnost solarnych clankov

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Středa Leden 21 18:54:47 CET 2009

> Ne nahodou jsou ceny monokrystalu +- stejne respektive kopiruji ceny
> elektriny v tom kterem state, nekde jsem videl srovnavat cenu ingotu z
> ciny, usa a SRN s cenou elektriny v danem regionu.

Prepocty prachu na energii energie na prachy - uz mluvite jako inzenyri
ekonomie a to je druha nejnizsi forma lidske existence hned po pravnicich -
problem stoji jinak

Predstavte si ze Saudska arabie dostane rozum postavi tovarnu na
fotovoltaicke clanky, kterou bude z pocatku energeticky zasobovat z ropy az
se tovarna rozbehne zacne kolem sebe v pousti stavet pole fotovoltaickych
clanku gigantickych rozmeru - dosahne toto pole nekdy takoveho rozmeru aby
bylo dost energie na obnovu techto clanku + dostatek energie na sestrojeni a
provozovani dalsi tovarny, ktera v jine casti statu bude delat totez atd atd
atd ....

Takhle stoji otazka - a takhle polozena - prominte jestli se pletu - nema s
ubohymi spekulanty a papirky s obrazky statniku nic spolecneho nebo ano ??

Zdravi Petr Kubac