avr mega8 nastaveni

Balogh Richard, Ing. balogh@elf.stuba.sk
Středa Leden 21 15:47:48 CET 2009

Petr Hracek  wrote / napísal(a):
> Ja mam  jeden problem tykajici naprogramovani SW do ATmega8.
> Mam programator AVRISP mkII na USB port a kdyz pridam k ATmega 8
> 11,02592 krystal
> a chci tam neco nahrat, tak mazani hlasi vse OK, ale kdyz zacina
> programovat, tak mi to nahlasi:
>
> ISP clock frequency (SCK) must be less than 1/4 of the target clock.
> Kdyz nastavim frekvency na 7,3kHz, tak to hlasi stejnou chybu. Nevite v
> cem to muze byt?

Vieme :)

Táto chyba nastane (okrem iného) napr. vtedy, keď váš uzivatelsky program nastaví piny PB6
alebo PB7 ako výstup (output).

Tieto dva piny sú využité ako vstupy pre kryštálový oscilátor. Preto nikdy nenastavujte
PB6 a PB7 ako výstupné. Pretože AVR Studio nemá možnosť resetom vrátiť piny späť do
vstupného režimu, mikroprocesor nedokáže s kryštálom pracovať. Potom sa procesor ani
nerozbehne a je nutné vrátiť piny do pôvodného stavu iným spôsobom - paralelným programátorom.

Richard Balogh