Skin efekt (a SMPS)

Miroslav Mraz mraz@seznam.cz
Pátek Leden 16 22:15:39 CET 2009

Co jsem s tím kdysi dělal pokusy,
myslím, že pro dráty do průměru 1 mm to nemá význam, protože jejich
odpor vzroste při 250 kHz max. asi 2x (při 250 kHz). Pro větší proudy se
stejně používá plochý vodič. Při těchto frekvencích nejsou ani tak
významné ztráty ve vinutí jako spíš v jádře. Sice se to nezdá, ale ty
ferity jsou docela vodivé a tak vznikají vířivé proudy a ty to jádro
dost ohřejou.
Mrazík