OT: Plazmy

Čtvrtek Leden 15 21:58:17 CET 2009

Taky si myslím. Moje LCD 32" má psaných max. 180W (zatím jsem neměřil o
kolik to klesne kdyžt rochu snížím podsvětlení) a o kousek větší plasmy měly
psaných 250W. Myslím že v tom článku o té 4x větší spotřebě kecali. Energie
se dá ušetřit i tak, že to nepoběží celý večer jako kulisa pro lepší spaní
:-)). Jinak pokud do té ekologie chce EU taky něco investovat, mohli by
dohnat a předehnat (tak to hřímali mocipáni za komančů) japonce a pustit se
do vývoje obrazovek OLED :-))
Anděl

----- Original Message -----
From: "Jan Kral" <kral@fortech.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, January 15, 2009 5:45 PM
Subject: RE: OT: Plazmy

Osobne si myslim, ze spotreba je funkci velikosti, zas tak zasadni rozdil
pri stejnem formatu a prumernem filmu to nebude. Meli by naridit, ze se
vsechny vetsi formaty zakazou a povolej se jen male kapesni ktere maji odber
naprosto zanedbatelny.

JK

> http://digiweb.ihned.cz/c1-32819220-eu-chce-zakazat-plazmove-t
elevize-kvuli-globalnimu-oteplovani

Ne že bych schvaloval že nám chce EU něco diktovat, ale pravda je, že
ty velký televize fakt dost žerou. Nicméně majitele IMHO vytrestá už
účet za elektřinu. (Moje televize bere cca 60W, je to skleněnka 72cm,
50Hz, ty velký plochý berou běžně kolem 300W, takže on to nějakej
rozdíl je.)

Pavel Kadečka.