Vytápění LCD panelu, poraďte prosím

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Leden 13 21:20:48 CET 2009

Mno, ak sa na to meranie ma spolahnut, tak by si snad najprv mal odmerat tepelny odpor tej skrine za najnepriaznivejsich okolnosti (v zavislosti od konstrukcie), a potom odmerat celkovy vykon toho zdroja, znova za najnepriaznivejsich okolnosti; z toho by mala vypadnut minimalna teplota vnutri pri uvazovanej minimalnej teplote vonka.

Lenze pan kolega Ladman pisal, ze to nebude kontinualne v prevadzke. A zrejme ani nie je prebytok energie v danej aplikacii. Predstavte si napriklad nudzovy komunikacny system ktory je na nejakom izolovanom opustenom mieste, ma akumulatory ktorych samovybijanie je kompenzovane zo solarnych panelov, a musi byt do par minut od aktivacie funkcne. A nie je priestor pre "třeba to bude fungovat".

Mimochodom, dany panel (a to nielen jeho predok ale aj elektronika, t.j. ohrievanie odzadu (pri patricnej izolacii kvoli obmedzeniu strat do okolia) nie je vobec odveci, ta folia vlastne vobec nemusi (ale moze) byt vyhovujuca, ten panel musi byt prehriaty odpredu az dozadu) by mal byt nielen vyhriaty na teplotu specifikovanu ako minimalnu prevadzkovu pred zapnutim; ale jeho teplota by nikdy nemala klesnut pod minimalnu skladovaciu teplotu.

Ja viem, "třeba to funguje" aj ked sa to vychladi viac...

Takze treba uvazovat inak: vykurovanie musi za specifikovany cas dodat dostatok energie na zohriatie zotrvacnej masy panela z minimalnej skladovacej na minimalnu prevadzkovu teplotu pricom sa musi zobrat do uvahy aj tepelna vodivost zucastnenych prvkov, aby v kritickom okamihu aj ten najstudensi bod mal uz dostatocnu teplotu.

Dufam, ze pan kolega Ladman uz ma na paneli vykurovacie odpory namontovane, a tiez siet cidiel, to vsetko zabalene v perine kvoli dokonalej izolacii, a uz ma odmerane, aka ta vodivost a zotrvacnosti su... ;-)

wek