Kmitoctovy normal z televize

Úterý Leden 13 09:52:35 CET 2009

nebyla a hvězdárny braly čas z rádia a taky ty signály se šířily tychlostí
světla a ne rychlosti předávání datových paketů.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Miroslav Šinko" <sinkomiro@gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, January 13, 2009 12:59 AM
Subject: Re: Kmitoctovy normal z televize

Zobrazovanie casu je ina vec, ako presnost frekvencie (u TV bola(je?)
riadena frekvencia riadkoveho rozkladu), ale to, co popisujete ma
hneva aj pri rozhlase. Kedysi bolo 6 rovnakych pipnuti pred celou
hodinou (obcas aj pred pol) a bolo to vzdy presne. Neskor posledny
"pip" nahradili polsekundovym piiip, no stale to bolo presne. A co je
teraz? Rozne zvucky, ktore sa snazia alebo aj nezsnazia napodobnit
casove znamenie, ale hlavne sa ani len nesnazia byt presne... Pocut
"casovu" zvucku aj +/- 1 minuta od skutocneho casu nie je vynimkou.

Teraz technicky: frekvencny normal odvodeny od atomovych hodin je
dostupny napr. z nosnej 77,5kHz vysielaca DCF77.

miro