Diplomovka na UREL VUT v Brne

Richard Balogh balogh@elf.stuba.sk
Pondělí Leden 12 22:45:33 CET 2009

Ahoj,

najprv par komentarov:

> Ulohu
> riesi pre renomovane zahranicne laboratorium, skola/institut mu zaplati
> aspon dve cesty sem,

Nezaplati. Ani nahodou. Ale v tom by som problem nevidel, poznam takych,
co by si to zaplatili zo svojho a daju sa najst ine cesticky, samozrejme.

 > Myslim ze nie je tazke pochopit ze chceme dat moznost niekomu pracovat
 > na zaujimavom projekte v zaujimavom prostredi.

Pre niekoho evidentne ano. Zrejme si to nevie ani predstavit. Nema asi vesely zivot.

 > mimochodem, školu mu platí Český republika z našich daní, z toho plyne
 > že výsledek by měl být přínosný hlavně pro české občany o proto musí být
 > v jejich jazyce, nikdo nezakazuje kopii v jazyce anglickém)

A to spolu ako suvisi, preboha? Ten vysledok je predsa natolko specificky,
ze bezny Cech ho nema sancu pochopit a ten kto to ma sancu pochopit urcite
po anglicky vie. Okrem toho ten prinos nie je predsa vo vyrieseni konkretneho
problemu, ale v tom, ze dalsi Cech pride do CERNu a nieco sa tam nauci,
a vsetko co na to nadvazuje. Prepanakrala - vy si v Cechach platite
vysokoskolakov, aby vam v diplomkach nieco prinasali? Toto uz fakt nechapem...

Problem s anglickymi diplomovkami je ten, ze vacsinou to ten clovek robi
niekde v zahranici, vsetko ma aj tak v anglictine a len kvoli nasej komisii
to musi bezducho prekladat do materciny. Este trapnejsie je to s pripadnou
dizertaciou. Taka praca je natolko specificka, ze pisanim v slovencine si
automaticky odpilis 90% citatelov danej prace. Jednoducho nemame tolko casu
a penazi, aby sme ich mohli minat na odborne prace v slovencine ci cestine.
Je to krute, ale je to tak.

Napokon som vlastne nechcel aby to vyznelo tak pesimisticky. Podla mna to
treba skusit, urcite sa niekto najde! Ak by bol zaujem o niekoho z FEIky,
urcite Ti s tym skusim pomoct. Len taku poslednu poznamocku - je to beh
na dlhe trate. Mozno by bolo dobre skusit par tem predhodit uz pre bakalarov.
Nech nieco nastuduju, skusia si nejaky trivialny obvod navrhnut a tym zistia,
ci ich to bude bavit, pripadne ake predmety si maju povyberat do inzinierskeho
studia aby zvladali poziadavky na diplomovku. Neviem, ci sa Ti chce premyslat
az tak dopredu, ale to by mozno bola cesta - vychovat si takeho diplomanta.

Zaverom: napriek tomu, ze to z nasich reakcii vyzera zufalo, ja osobne si
velmi cenim takuto iniciativu a podporujem. Nedaj sa odradit!

Riso