optika/metalika

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Leden 12 21:45:03 CET 2009

On Mon, 12 Jan 2009, pm wrote:

>    budu delat propoj dvou pocitacovych siti na sebe prilepenych budov,
> vzdalenost rozvadecu cca 50m  a z kazdeho rozvadece jsou datove zasuvky
> cca do vzdalenosti  80m
> obe budovy maji silove rozvody z jednoho mista ( jeden elektromer)

Ono nejde jen o spojene rozvody na jednom elektromeru ale taky jestli maji
dobre spojene zemneni, jak dole tak nahore. Mame taky dva baraky nalepene
vedle sebe (dost stare i elektroinstalace stara) a kdyz se zadari a blesk
slehne hodne blizko tak vysledkem je vzdycky hromadka switchu a mainboardu
na odpis.

> otazka zni jak propojit switche obou rozvadecu ?
>
> 1) natahnout opticky kabel a k tomu koupit nejake konvertory na ethernet
> - vsechny switche jsou HP pro Curve s moznosti zasunout jakysi maly
> modulek

Optika je na tohle nejlepsi, tam na zadne problemy s potencialy nenarazite

> 2) natahnout nekolik klasickych UTP kabelu cat 6
> 3) propojit uzemneni obou rozvadecu ?

Kdyz uz budete delat trasu dal bych tam optiku i par metalik, casem treba
zjistite ze potrebujete protahnout nejakou tel. linku nebo signalizaci a
na to je metalika lepsi.

Resil jsem i situaci kdy komunikace vazla mezi dvema switchi na stejnem
patre - psalo to hlasky o chybach na interface . Stavalo se to hlavne v
zime kdy se vic pouzivaly ruzne primotopy v te budove. Switche byly v
plechovych RACKach asi 25m od sebe. Spojeni obou racku 16mm medenym
kabelem situaci zlepsilo ale nevyresilo. Vyresil to az dlouhy opticky
patchcord.