Rizeni zarovky na 230V

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Leden 12 15:38:28 CET 2009

Jak jsme jiz uvedl není to zadny zazrak vse viz ten 40171a.
http://ww1.microchip.com/downloads/en/AppNotes/40171a.pdf
1. potrebujete merit pruchod sítového napeti nulou, staci na to bud 2x 5M
odpor nebo to lze vylepsit o tranzistor, ale ten odpor staci a funguje i s
x52 (nula se detekuje se spozdenim, ale lze to softwarove korigovat a pro
dany ucel to je celkem jedno)
2. Rizeni triaku, lze to bud primo pres odpor nohou z MCU nebo muzete
vclenit nejaky opto oddelovac, to pro pripad, ze vam staci 10-20M izolacni
odpor jako galvanicke oddeleni a nechcete ryskovat pruraz napeti přes triac
nebo mcu napajite a nulu merite za trafem 230/5V.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of RV
Sent: Monday, January 12, 2009 3:19 PM
To: HW-news
Subject: Re: Rizeni zarovky na 230V

Jeden takovy stmivac mam doma, ale cas od casu se zblazni a zmeni se
nastaveni max. hodnoty. Nekdy se take sam od sebe rozsviti.

Dekuji za odkazy - to mereni casu a zivotnosti by se mi dost libilo
abych si mohl udleat predstavu co a jak ty zarovky vydrzi a v akych
rezimech.
Napsani SW si dokazu predstavit - slo mi o provedeni vykonnove casti.

Radek Vicek

__________ Informace od ESET NOD32 Antivirus, verze databaze 3758 (20090112)

http://www.eset.cz